Modlili się w intencji rodzin, miasta i naszej ojczyzny, a także w intencjach własnych. Organizatorami tej akcji ewangelizacyjnej, która w Goleniowie odbyła się po raz pierwszy, były parafie św. Katarzyny i św. Jerzego.
Na zaproszenie do wspólnej modlitwy odpowiedzieli nie tylko mężczyźni z tych dwu parafii, ale także z parafii na os. Helenów oraz w Mostach. Spotkanie rozpoczęło się o godz. 7 Mszą św. w kościele św. Katarzyny, którą sprawowali ks. Rafał Sorkowicz SChr, z którego inspiracji goleniowska edycja Męskiego Różańca się odbyła, oraz ks. Henryk Marszałek, proboszcz parafii w Mostach. Po Mszy św. modlitewna kolumna, prowadzona przez krzyż i obu kapłanów, wyruszyła spod kościoła św. Katarzyny w kierunku kościoła św. Jerzego ulicami: Grunwaldzką, Słowackiego, Armii Krajowej, Szkolną, Bohaterów Warszawy, Niemcewicza, Planty, Konstytucji 3 Maja i gen. Andersa. Modlitwa zakończyła się przed kościołem św. Jerzego Apelem Jasnogórskim oraz indywidualną adoracją Najświętszego Sakramentu. Następny Męski Różaniec odbędzie się 7 listopada. Rozpocznie się Mszą św. w kościele św. Jerzego.
Członkowie wspólnoty zapraszają każdego. Najlepiej jest przyjść na spotkanie, które odbywa się w każdy czwarty czwartek miesiąca, albo napisać maila: info@dotancaidorozanca.pl bądź zajrzeć
na wspólnotowego Facebooka
Od prawie 4 lat spotykają się przy parafii pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny na Wrzecionie. Wychodzą do teatru, na kręgle, albo potańcówki, ale na pierwszym miejscu stawiają wspólną modlitwę, adorację i uwielbienie Jezusa. Mówią o sobie krótko: jesteśmy do tańca i do różańca
Prężnie działająca wspólnota otwarta jest dla każdego. Wystarczy przyjść na któreś spotkanie, odbywające się w każdy czwarty czwartek miesiąca, napisać maila, bądź zajrzeć na wspólnotowego Facebooka, gdzie działa także grupa „Ryneczek Tańca i Różańca”, na którym zamieszczane są ogłoszenia różnej maści.
Izajasz kieruje słowo do ziem dotkniętych hańbą i przemocą. W tle stoją północne krainy Zabulona i Neftalego, pierwsze wystawione na cios Asyrii. Perykopa nazywa je „Galileą pogan”, bo były pograniczem, gdzie mieszały się ludy i wpływy. Właśnie tam ma zabłysnąć światło. Hebrajskie ʾôr (’or) oznacza jasność, która nie tylko rozprasza mrok, ale ujawnia drogę. Ciemność w prorokach bywa konkretna: lęk, ucisk, poczucie, że przyszłość została zabrana. Dlatego obrazy jarzma, kija i rózgi mówią o codziennym ciężarze, jaki kładzie na człowieku władza przemocy.
Tradycje i symbole związane z obchodami świąt Bożego Narodzenia to w Polsce ważny element narodowej tożsamości i budowania wspólnoty - powiedział PAP zastępca przewodniczącego KEP abp Józef Kupny. Zaznaczył, że świętowanie tych dni nawet bez odniesienia do Boga ma sens.
PAP: Jak mimo napiętej sytuacji międzynarodowej i gospodarczej możemy w tegoroczne święta Bożego Narodzenia doświadczyć pokoju, o którym mówi Ewangelia?
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.