Spotkanie odbyło się 26 września w leśniczówce w Rybnie. Pojawili się na nim nie tylko członkowie duszpasterstwa, ale też osoby jeszcze z nim niezwiązane: studenci i tegoroczni maturzyści. Z tego względu pożegnania lata miało charakter wybitnie integracyjny. - Zaczęliśmy od gier i zabaw na zapoznanie się, była siatkówka i sporo śmiechu. A potem ognisko, rozmowy i śpiew przy gitarach – opowiada Maja Pawelec, tegoroczna maturzystka. To dla niej jedno z pierwszych spotkań ze „Stodołą”. – Podczas wakacji brałam też udział w tygodniowym wyjeździe w Dolomity, a jeszcze w czerwcu Duszpasterstwo zorganizowało spotkanie dla maturzystów, więc już było trochę tych okazji do zapoznania się.
Duszpasterstwo Akademickie „Stodoła” działa przy parafii św. Józefa w Zielonej Górze i zrzesza przede wszystkim studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. Najbliższym wydarzeniem będzie Msza święta na rozpoczęcie nowego roku akademickiego (1 października, godzina 20.00, kościół św. Józefa w Zielonej Górze, ul. Prosta 47). A od 3 października ruszają stałe punkty formacyjne DA: „Wtorek w Stodole” (godz. 19.30 adoracja Najświętszego Sakramentu, godz. 20.00 spotkanie przy herbacie i słowie Bożym) oraz niedzielne Msze św. akademickie o godz. 20.00.
W parafii św. Józefa w Zielonej Górze odbyły się warsztaty o komunikacji.
Dobra komunikacja to ważna sprawa. Wiedzą o tym studenci, którzy 17 listopada wzięli udział w miniwarsztatach na ten temat. Spotkanie miało miejsce w parafii św. Józefa w Zielonej Górze, a zorganizowało je Duszpasterstwo Akademickie Stodoła.
Po prawie 14 latach wojny chrześcijaństwo w Syrii przetrwało, ale jest dramatycznie osłabione. Nowy raport organizacji L’Œuvre d’Orient, cytowany przez portal Zenit, pokazuje skalę kryzysu: w ciągu 14 lat liczba chrześcijan spadła o 84 procent. To jeden z najszybszych demograficznych upadków wspólnoty religijnej na świecie.
„Istniejemy. Nie chcemy umrzeć i zostać zapomniani” – mówi Elias, młody student medycyny z Damaszku. Jego słowa streszczają lęk tysięcy syryjskich chrześcijan. Wielu z nich nie czuje się już u siebie. „Nie rozumiemy, dlaczego nie jesteśmy akceptowani, skoro chrześcijanie zawsze starali się kochać wszystkich” – dodaje Firas z tej samej parafii w Damaszku.
Ingres biskupa do katedry to nie tylko uroczyste wejście i historyczna oprawa, ale przede wszystkim wydarzenie ściśle liturgiczne, w którym Kościół przyjmuje swojego pasterza. Szaty i przedmioty używane podczas tej celebracji – ornat, tunicella, pastorał, kielich czy racjonał – nie są dodatkiem i dekoracją. Każdy z nich ma swoje miejsce, znaczenie i pomaga zrozumieć, czym jest objęcie posługi biskupiej w Kościele krakowskim.
Ingres (łac. ingressus) oznacza „wejście”. Od uroczystego wejścia nowego biskupa do kościoła katedralnego bierze swoją nazwę cała celebracja przekazania posługi pasterskiej. Choć wydarzenie to ma szczególny charakter, pozostaje liturgią Kościoła, sprawowaną według porządku przewidzianego na dany dzień. – Skoro mówimy o obrzędzie, to już samo to określenie wskazuje na jego ścisły wymiar liturgiczny – podkreśla ks. dr Stanisław Mieszczak SCJ, liturgista i zastępca przewodniczącego Archidiecezjalnej Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.